Benitses, Voula- messzire elkerülni

Földrajzi elhelyezkedés, szállás:

Téma: Voula- messzire elkerülni

Utazás időpontja: 2009.08.26 - 2009.09.10

In medias res- a szállással kezdem...

A benitsesi Voula apartman a honlap képeiből sejthetővel ellentétben nem a parton, hanem a falut átszelő főút túlsó oldalán található, igaz, nem messze a parttól.

A tájékoztatástól eltérően az emeleti szállásokban van légkondicionáló, de használatukról egy árva szó sem esett. Korfu városa felé egy nagyobb áruházban (Jumbo) szert tettem álmaim univerzális légkondi-távirányítójára, amivel bekapcsoltam a masinát.

Észrevették, hogy használjuk, mert egyik este egy marcona alak -később kiderült, hogy a tulaj- közölte, hogy hallotta, baj van a klímával. Bizonygattuk, hogy semmi gond vele, ennek ellenére kérdés és minden egyéb nélkül bement a szállásunkra, valamit matatott, közölte, hogy most már minden rendben a géppel, és elment. Ügyködése után persze nem ment a hűtés. Jobban megnéztem, elvágta a fali dobozban a kimenő fázist. Másnap megjavítottam, újra elviselhető lett a légkör.

Utolsó éjszakánkon éjfél előtt a tulaj dörömbölni kezdett az ajtónkon, hogy engedjük be, rendőrséggel fenyegetőzött. Másnap kiköltözéskor kint várt, és közölte, addig nem mehetünk el, amíg kb. 70 eurót nem fizetünk neki, mert használtuk a légkondicionálóját.

Belekapasz kodott a táskámba, úgy húzott vissza, akkor eresztette csak el, mikor rámordultam. Ismét a rendőrséget kezdte emlegetni, majd felhívta az utazási iroda kinti kontaktját, egy szőke hölgyet, akinek a nevére sajnos már nem emlékszem. Elpanaszolta neki a helyzetet, majd odaadta a telefont. A hölgy komolyan kiosztott, hogy teljesen jogos a tulaj reakciója, hisz megloptam, örüljek, hogy ennyivel megúszom, ha hívja a rendőröket, akkor ott tartanak majd, stb. Picit több támogatást vártam volna, mert a kialakult állapotot nem tudtam ilyen egyértelműnek látni, mint ők ketten. Nem maradt sok kedvem a további hadakozáshoz, ezért megalkudtunk egy alacsonyabb összegben, odaadtuk, elmentünk.

Namármost: ránk lehet sütni azt, amit a tulaj és a mi segítésünkre kihelyezett hölgy is állított, hogy mi tulajdonképpen tolvajok vagyunk. Sokat gondolkoztam ezen.

Az nyilvánvaló volt, hogy a légkondicionálót nem szánták arra, hogy használjuk, hisz nem volt hozzá távirányító, rajta pedig gomb, ugyanakkor nem kaptunk semmilyen tájékoztatást arról, hogy mennyibe kerül a használat (tulaj utólag 6 EUR/nap díjat állapított meg), és nem informáltak bennünket arról sem, hogy nem szabad használni. Azt, hogy a nyaralás felénél beront a tulaj, szerel valamit, majd közli, hogy már rendben van, nem tartom kommunikációnak. Ha az első alkalommal bekopognak hozzánk, elmondják a helyzetet, megkérnek, hogy hiába tudom használni, ne tegyem vagy fizessek érte, soha többé nem kapcsolom be, vagy tényleg fizetek. De így, hogy senki semmit nem mondott, a legnagyobb nyugalommal adtam a tájékozatlant. Szóból értek, sajnálom.

Az utolsó napi történések nagyon elrontották az utunkat. Máig nem tudom elhinni, hogy -akármi is történjék- a "vendéglátó" rendőrrel fenyegeti a vendéget, a csomagjánál fogva rángatja, és azt sem, hogy az utazási iroda magyar képviselője teljes mellszélességgel kiáll a hazai pályán fenyegetőző tulajdonos mellett.

Tudni kell, hogy Benitses mint üdülőhely pár éve nagyon megroggyant. Egy nagy kinti cég, amelyik az ottani üdülőhelyek többségét értékesítette, tönkrement, ennek következtében a falu tele van bezárt éttermekkel, diszkókkal, apartmanokkal. Minden szállásadó örül, ha talál vendéget, a mi képviselőnknek egy szavába került volna lehűteni a tulajdonost, hisz az ilyen történések az igazságtól függetlenül is képesek tönkretenni egy hely jó hírét. A magyar hölgy a görög fél mellett állt ki, én pedig megteszem, megtettem a magamét: leírtam, hogy aki teheti, kerülje el a Voula apartmant. Talál jobbat, szebbet barátságosabbat, ráadásul éjféltájt dörömbölő és rendőrséggel fenyegetőző tulajdonos nélkül.

A történetet pár körülménnyel szeretném kiegészíteni még: a levegő a szűk beépítés miatt gyakorlatilag nem jár, augusztus végén is rendkívül fülledt és meleg volt az idő, a rengeteg apró, éhes szúnyog miatt pedig nem lehetett nyitva hagyni az ajtót, ablakot. Ez így együtt nagyon sok volt, ha nem kapcsolom be a klímát, nem tudtam volna aludni.

Az utazási iroda magyar munkatársa az üdülés elején reklámszagú tájékoztatást adott arról, hogy kizárólag hol érdemes autót (és csak autót!) bérelni, pár mondatot mesélt Korfuról úgy, hogy a fele nem stimmelt, tájékoztatott a boltokról, de úgy, hogy három nap múltán tudtuk, annak sem igaz a fele sem.

A helyiekről: az őslakosok jó része már elköltözött, a mostaniak között rengeteg a pénzéhes és a zsugori alak, ezek egy euróért ölni tudnának. Nyomát nem láttam nagyvonalúságnak sehol. Az útikönyvek szövegeit el lehet felejteni. Benitsesben az egyik legjobb - és tényleg jó- vendéglátóhely a Big Bite, ami speciel angoloké. Ez sem véletlen.

Kint dolgozó magyarok elmondása szerint máshol természetes az is, hogy maradékokat hasznosítanak újra. Nem kívántam máshová menni.

A sziget amúgy szép, Korfu város szép, motort bérelve az egész sziget bejárható és testközelből megélhető. 70 euróból 10 napra béreltünk robogót.

Mindenkinek nagyon sok szerencsét az útjához! Elkélhet.

Káldi Balázs

Hozzászólások a beszámolóhoz

2015.08.23 18:20 (2)
Nemrég jöttünk haza a Voulából. Rendkívül kedves és segítőkész volt a tulajdonos!! / Nikosz/ Nem is értem hogy gondolta valaki hogy vesz egy távirányítót a boltban és saját maga elindítja a légkondit :( Egyébként a leírásban is ott van hogy légkondi felárral!! Én mindenkinek csak ajánlani tudom,szerintem egy nagyon szuper kis apartman!! És ami itt ritkának számít nagyon tiszta is!!! Benitsesből minden könnyen elérhető,mi nagy sziget túrán voltunk az iroda szervezésében, az idegenvezető Andrea nagyon kedves volt mindent elmesélt a szigetről.Azt hiszem ide még vissza térünk. Anna

2013.08.25 13:36 (1)
Élmény beszámoló a Vóula apartmanról,Korfu Benitses. Apartman egy csendes utcába található kb a tengerhez 100-mre Megérkezésünkkor egy kedves fiatalember Fogadott minket.Megmutatta a szobánkat,ami nekünk megfelelt. Volt wifi,klíma is,amit egy hétre lerendeztünk. Ennyit a morcos tulajról.De segítő kész volt ,mind végig. Szőke hölgy,akit Andreának hívnak, ő volt az idegen vezetőnk,Magyar képviselőnk. Olyan programokat szervezett ,busszal hajóval Korfu szigetén,ami mindenki tetszését elnyerte. A kirándulások jó hangulatban teltek el. Megismertetett bennünket a szigettel és annak a múltjával. Ha valaki olyan szándékkal indul Görögországba nyaralni, hogy klíma távirányítót vásárolni szeretne ( vagy vitte magával) az mindenki számára hihetetlen. Ezzel a Magyar embereket járata le és jogosan a Magyar képviselő, nem az ön pártját fogta és ez senkinek nem tetszett,holott ön volt a hibás. olyan rossz véleményt írt a Voula apartmanról,ami nem fedi a valóságot és kérdezem ,ha önnek ilyen rossz véleménye van Corfu szigetéről, minek ment oda, mit keresett ott?Mi nagyon jól éreztük magunkat és ha tehetjük máskor is visszamegyünk!Csak ajánlani tudjuk mindenkinek!

Üdvözlettel,

Nag yné Harsányi Magda,Szegedi Gyula

2016.07.31 07:54 (1)
A Voula apartmanhoz szeretnék szolni.Mi 2015 augusztusában voltunk ott.Nekem nagyon pozitiv a véleményem az apartmanrol.Tiszta rendezett szoba.Rendes tulaj és segitökész mindenben.A klimát lehetett használni felár ellenében ezt mondták az utazási irodában is.Mi ha megyünk biztosan hogy odafogunk menni ujra.Köszönöm.Engler József.

2013.05.24 09:07 (1)
Csak Annyit hogy Görögországban köztudott a légkondi használatáért fizetni kell.Ha valamit nem tudok akkor megkérdezem itt nem a nagyvonalúságról van szó.Ön nagyon helytelenül viselkedett.
Még nincs hozzászólás. Legyél Te az első, aki véleményt mond!